- Dahili Telefon: 0 (222) 239 37 50 / 6672
- E-Posta:
- Özgeçmiş: YÖK Akademik Sayfası
- Avesis: https://avesis.ogu.edu.tr/ilker.kilic
Eğitim Bilgileri:
Derece |
Okul Adı |
Bölüm |
Şehir |
Tarih |
Lisans |
Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi |
Seyahat İşletmeciliği ve Turizm Rehberliği Öğretmenliği |
Ankara |
2014 |
Yüksek Lisans |
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
Turizm İşletmeciliği |
Eskişehir |
2016 |
Doktora |
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
Turizm İşletmeciliği |
Eskişehir |
2020 |
Çalıştığı Kurumlar:
Kurum: Yozgat Bozok Üniversitesi/ Akdağmadeni Meslek Yüksekokulu
Bölüm: Seyahat ve Turizm Eğlence Hizmetleri Bölümü
Görev: Öğretim Görevlisi
Yıl: 2017 – 2022
Kurum: Eskişehir Osmangazi Üniversitesi/Turizm fakültesi
Bölüm: Turizm İşletmeciliği
Görev: Dr. Öğr. Üyesi
Yıl: 2022 – Devam ediyor
İdari Görevler
Yozgat Bozok Üniversitesi/ Akdağmadeni Meslek Yüksekokulu
- Meslek Yüksekokulu Müdürlüğü 2021- 2022
- Meslek Yüksekokulu Müdür Yardımcılığı 2020- 2021
- Yönetim Kurulu Üyeliği 2020- 2022
- Komisyon Üyeliği 2020- 2022
- Kalite Kurulu Üyeliği 2020- 2022
Bilimsel Çalışmalar:
Makaleler:
SSCI (Social Science Citation Index)
1. Gürlek, M., & Kılıç, İ. (2021). A true friend becomes apparent on a rainy day: corporate social responsibility practices of top hotels during the COVID-19 pandemic. Current Issues in Tourism, 24(7), 905-918.
2. Seçilmiş, C., Özdemir, C., & Kılıç, İ. (2021). How travel influencers affect visit intention? The roles of cognitive response, trust, COVID-19 fear and confidence in vaccine. Current Issues in Tourism, 1-16.
ESCİ (Emerging Sources Citation Index) ALAN İNDEKS
1. KILIÇ, İ., DOĞANTEKİN, A., & Yasar, S. A. R. I. (2021). The Effect of Brochure and Virtual Reality Goggles on Purchasing Intention in Destination Marketing. Advances in Hospitality and Tourism Research (AHTR), 9(2), 313-340.
2. Akdağ, S., Kiliç, İ., & Yildirim, H. (2019). Does VIX scare stocks of tourism companies?. Letters in Spatial and Resource Sciences, 12(3), 215-232.
3. Akdağ, S., Kılıç, İ., Gürlek, M., & Alola, A. A. (2022). Does economic policy uncertainty drive outbound tourism expenditures in 20 selected destinations?. Quality & Quantity, 1-11.
Ulakbim Tr Dizin-
1. Kılıç, İ., & Seçilmiş, C. (2018). Turistik Destinasyonlarda Yerel Halk ve Turist Gözünden Taşıma Kapasitesinin Değerlendirilmesi: Eskişehir Örneği. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 15(3), 506-522.
2. Seçilmiş, C., & Kılıç, İ. (2017). Örgütsel Güven, İş-Aile Çatışması ve İşten Ayrılma Niyeti İlişkisinin Belirlenmesi: Seyahat Acentelerinde Bir Uygulama. Turizm Akademik Dergisi, 4(1), 65-79.
3. Cankül, D., Kılıç, İ., & Doğantekin, A. (2018). Restoran Çalışanlarının Algılamış Oldukları Örgütsel Güven Düzeylerinin Örgütsel Vatandaşlık ve İş Performansına Etkisi: Eskişehir Örneği Journal Of Tourism And Gastronomy Studies, 372, 389.
4. Kılıç, İ., Şenel, E. (2021). Turizmin sosyo-kültürel ve çevresel etkilerinin turizmin gelişimindeki rolü. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23 (2), 789-808.
5. Şenel, E., & Kılıç, İ. (2022). Covid-19 Korkusu ile Seyahat Motivasyonu ve Satın Alma Niyeti İlişkisi. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 6(1), 92-105.
6. Tokmak, C., Doğantekin, A., & Kılıç, İ. (2018). A Bibliometric Analysis On Sustainable Tourism Studies: A Review Of 8 Years (2010-2017). Turizm Akademik Dergisi, 5(2), 63-72.
7. Şenel, E., Kılıç, İ. (2020). Eskişehir’in İlinde İnanç Turizmi Üzerine Bir Değerlendirme: Odunpazarı Örneği, Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(4), 3873-3886.
8. Uysal D. & Kılıç İ. (2020). How Well Do Turkey-Based Travel Agencies Manage the Covid-19 Pandemic Crisis?, Turizm Akademik Dergisi, 7 (2), 339-354.
9. Kılıç İ. ve Şenel, E. (2021). İlişkisel Sosyal Sermayenin İşten Ayrılma Niyetine Etkisi: Sağlık Turizmi İşletmelerinde Bir Uygulama, Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(1): 474-485.
10. Kılıc, İ. & Secilmiş, C. (2022). Effects of Exceeding Social Carrying Capacity on Residents’ Support for Tourism: The Mediating Role of Community Participation and Quality of Life, Turizm Akademik Dergisi, 9 (1), 341-355.
11. Uysal, D., & Kılıç, İ. (2022). Evaluation of Tourism Undergraduates’ 21st Century Learner Skills Usage from Pedagogical Perspective. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 10(2), 1196-1214.
12. Kılıç, İ., & Seçilmiş, C. (2022). Hangisine Güvenirim? Sosyal Medya Influencer’ları Mı Seyahat Acentaları Mı? Uyaran-Süreç-Tepki (Stimulus-Organism-Response) Teorisi. Alanya Akademik Bakış, 6(3), Sayfa No.2929-2941
Diğer uluslararası hakemli dergiler
1. Kılıç, İ. (2020). Turizm Alanyazında Tükenmişliğin Öncülleri, Ardılları ve Model Önerileri, Tourism And Recreation Dergisi, 2(2).
2. Duran, A., Bektaş, Ç. & Kılıç, İ. (2020). “Termal Turizm İşletmesi Yöneticilerinin İnovasyon Algıları”, International Social Mentality and Researcher Journal, (Issn:2630-631X) 6(38): 2124-2134.
3. Şenel, E. & Kılıç, İ. (2021). “Turizm İşletmelerinde Örgütsel Güvenin Öncülleri ve Sonuçları: Model Önerisi”, International Social Mentality and Researcher Thinkers Journal, (Issn:2630-631X) 7(41): 188-196.
Ulusal hakemli dergi
1. Uçkun, N., Doğantekin, A., Demir, İ., Kılıç, İ., Oğuz, E. Y. (2020). Turizm Arz ve Talebine Yönelik Karşılaştırmalı Bir Analiz: Eskişehir Örneği, Yönetim, Ekonomi ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 4(6), 403-418.
Kitap Bölümleri
1. Handbook of Research on Human Capital and People Management in the Tourism Industry; Chapter 11, Antecedents and Consequences of Work-Family Conflict in the Hospitality Industry; Gürlek, Mert; Kılıç, İlker, 2021. ISSN: 2475-6547; Igi Global Publisher of Tımely Knowledge. p, 217-242.
2. 2017 – “Researches On Science and Art in 21st Century Turkey, Chapter 45, “Effects of Political Crises On Tourism Sector”, Cihan Seçilmiş, İlker Kılıç, Davut Uysal, First Publishing, November 2017, Ankara Turkey.
3. C. SEÇİLMİŞ, İ. KILIÇ, M. ÇORBACI (2021) Covıd-19 Krizinin Seyahat Niyetiyle İlişkisinde Seyahat Bağlılığının Aracılık Rolü, Turizmde Araştırma Temaları, 152-160.
Ekonomi ekseninde Türkiye’de Geçmişten günümüze Kültür ve Turizm Politikaları; Turizm ve taşıma kapasitesi, Cihan SEÇİLMİŞ, İlker KILIÇ Akçağ yayınları, 2020, ISBN: 978-605-342-545-8.
4. Şenel Elif; Kılıç, İlker; Seçilmiş, Cihan (2022). Sosyal Bilimlerde Seçme Konuları 5; Turizm İşletmelerinde Ahilik Uygulamaları: Kapadokya Örneği, Iksad Publications, 29-42.
5. Şenel, Elif; Kılıç, İlker (2022). Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimlerde Güncel Tartışmalar 2; Influencer Marketing (Fenomen Pazarlama) Kavramının Gelişimi, Tanımı ve Turizm Alanyazın Bağlamında Değerlendirilmesi, Duvar Yayınları, 99-110, ISBN: 978-625-8261-06-6
Bildiriler:
1. İş-Aile Çatışması, Tükenmişlik ve İşten Ayrılma Niyeti Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Akademisyenler Üzerine Bir Araştırma, Cihan Seçilmiş, İlker Kılıç, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Kongresi, 2017.
2. Turizmin Çevresel Etkileri ile Yaşam Kalitesi İlişkisi: Eskişehir Örneği, Mehmet Kaşlı, Orhan Can Yılmazdoğan, İlker Kılıç (Avrasya Uluslararası Turizm Kongresi), 2015.
3. Helal Turizm Kapsamında Helal Konseptli Otel Websitelerinin Değerlendirilmesi: Antalya Örneği, 1. Helal Turizm Kongresi Kastamonu Saadet Pınar Temizkan, Ali Doğantekin, İlker Kılıç, Gözde Güven. 2017.
4. Siyasi Krizlerin Turizme Etkisi ve Bir Kriz Yönetim Modeli Önerisi, Cihan Seçilmiş, İlker Kılıç, Ali Doğantekin, The First International Congress On Future Of Tourism: Innovation, Entrepreneurship And Sustainability (Futourism September 2017), Mersin.
5. Turizm Öğrencilerinin Kriz Algılarının Sektörde Çalışma Niyetlerine Etkisi, Cihan Seçilmiş, Ali Doğantekin, İlker Kılıç, The First International Congress On Future Of Tourism: Innovation, Entrepreneurship And Sustainability (Futourism September 2017), Mersin.
6. Turistik Rekreasyon Alanlarında Psikolojik Taşıma Kapasitesinin Önemi: Eskişehir Örneği, Cihan Seçilmiş, İlker Kılıç, Efnan Ezene, Cemile Ece, 1. Uluslararası Sürdürülebilir Turizm Kongresi, 23-25 Kasım 2017, Kastamonu 2017
7. Turistik Merkezlerde Toplumsal Taşıma Kapasitesi: Eskişehir Örneği” Cihan Seçilmiş, İlker Kılıç, Selda Yordam, Esra Karamahmutoğlu, 1. Uluslararası Sürdürülebilir Turizm Kongresi, 23-25 Kasım 2017, Kastamonu.
Projeler:
1. 2019 – “Eskişehir Osmangazi Üniversitesi (ESOGÜ) Tarafından Desteklenen "Destinasyon Pazarlamasında Sanal Gerçeklik Gözlüğünün Satın Alma Niyetine Etkisi: Eskişehir Örneği" ESOGÜ Bap: B1 Projesi. Araştırmacı.
2. 2018 – “Eskişehir Osmangazi Üniversitesi (ESOGÜ) Tarafından Desteklenen “Turizm Arz ve Talebine Yönelik Karşılaştırılmalı Bir Analiz: Eskişehir Örneği” Bilimsel Araştırma Projesi, Proje Araştırmacı.
3. 2016 – “Eskişehir Osmangazi Üniversitesi (ESOGÜ) Tarafından Desteklenen "İş-Aile Çatışması, Tükenmişlik ve İşten Ayrılma Niyeti Arasındaki İlişkinin İncelenmesi" ESOGÜ Bap: B1 Projesi. Araştırmacı.
4. 2013 – “Eskişehir Odunpazarı Bölgesinde Ev Pansiyonculuğu ve Eğitimi: Proje Kodu 2013-220 B Projesi; Görevi: Araştırmacı.
Verdiği Dersler
Tur Rehberliği ve Rehberlik Hizmetleri
Mesleki Yabancı Dil I
Özel İlgi Turizmi
İşletme Yönetimi I
Genel Turizm
Turizm Ekonomisi
Genel İletişim
Turizm İşletmelerinde Reklamasyon Yönetimi
Mesleki Yabancı Dil II
Turizm İşletmelerinde Rezervasyon Yönetimi
İşletme Yönetimi II
Konaklama İşletmelerinde Ön Büro İşlemleri
Kongre Seminer ve Fuar Organizasyonu
Modern Turizm Pazarlaması