1 |
Turizm işletmeciliği alanı ile ilgili temel kavramları ve bilgileri anlamak, |
2 |
Turizm işletmeciliği ile ilgili konularda diğer insanları bilgilendirmek, |
3 |
Turizm sektöründe kurulacak yeni bir işletmenin yatırım aşamasıyla ilgili becerileri elde etmek, |
4 |
Turizm sektöründe faaliyet gösterecek/gösteren bir işletmeyi yönetebilmek,, |
5 |
Turizm işletmelerinde yönetimin yerel, ulusal ve uluslararası boyutlarını kavramak, |
6 |
Bir turizm işletmesinin iç ve dış çevresini analiz edebilecek araçları kullanabilmek, |
7 |
Turizm işletmelerinde karşılaşılabilecek öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretebilmek, |
8 |
Atatürk ilke ve inkılâpları ile ilgili bilgi ve bilince sahip olmak, |
9 |
Turizm işletmeciliği alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirmek, |
10 |
Turizmin sektörünün gerektirdiği düzeyde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek, |
11 |
Turizm işletmeciliği alanındaki talep koşullarına bağlı sürekli dalgalanma ile baş edebilecek düzeyde sektörel şartları tanımak, |
12 |
Turizm işletmeciliği özel bir alanında (önbüro, kat hizmetleri, satış ve pazarlama, vb) uzmanlaşmak, |
13 |
Makro ölçekteki turizm plan ve politikalarını kavramak, |
14 |
Turizm işletmeciliği alanında bilimsel araştırma bilgi ve yeteneğine sahip olmak, |
15 |
Turizm sektörü ile ilgili eğilimleri anlama ve yorumlama becerisine sahip olmak, |
16 |
Turizm sektörünün toplumu etkileyen boyutlarında (doğal ve kültürel çevrenin korunması gibi) yeterli bilgi ve bilince sahip olmak, |
17 |
Turizm sektöründeki güncel sorunların kaynağını eleştirel düşünceyle belirleyebilmek, |
18 |
Sektörel anlamda Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olmak, |
19 |
En az iki yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim becerilerine sahip olmak, |
20 |
Turizm işletmelerindeki kişilerle (işletme yöneticileri, müşteriler, çalışanlar) empati kurarak aktif iletişimde bulunabilmek |
21 |
Turizm işletmelerinde yönetimin stratejik, taktiksel ve operasyonel boyutlarını kavramak, |